Sunday, March 8, 2009

Isu PPSMI perlu segera selesai: Muhyiddin


http://www.bharian.com.my/

KOTA BAHARU: Perhimpunan Agung Umno ke-63 hujung bulan ini dijangka membincangkan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI) yang kini menjadi isu hangat diperbincangkan dan kerajaan perlu memberikan perhatian serius.

Naib Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata langkah ke arah mempercepatkan tindakan menangani isu ini perlu dilakukan bagi memastikan masalah itu tidak berlarutan dan masyarakat dapat menerima dengan baik.

"Adalah tidak tepat sekiranya penyelesaian isu bahasa dilengah-lengahkan dan menteri berkenaan perlu beri kata dua dalam menyelesaikan masalah ini. Apa pun keputusan akan dikaitkan dengan Umno dan ini memberi kesan negatif terhadap parti yang selama ini dianggap pembela orang Melayu," katanya kepada pemberita selepas majlis Maulidur Rasul di sini, hari ini.

Beliau yang juga calon Timbalan Presiden Umno tidak menolak kesan isu bahasa Melayu memberi persepsi yang tidak sihat kepada parti dan keyakinan rakyat terhadap kerajaan pimpinan Umno.

"Terserah kepada menteri berkenaan, bagi saya ia banyak faedah sekiranya diberikan keputusan yang cepat khususnya untuk generasi akan datang," katanya. - Bernama

 

Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com