Monday, February 2, 2009

Siapa Lemah?!


Ke arah mendaulatkan Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan saya gunakan bahasa melayu dalam penulisan ini.

Takrif negara - sesebuah negara itu layak digelar sebagai sebuah negara apabila ianya diiktiraf oleh seluruh negara didunia ini. Israel tidak mendapat pengiktirafan tersebut sepenuhnya. Contoh Malaysia, Indonesia, Negara2 Arab, China etc semuanya diiktiraf oleh negara diseluruh dunia sebagai sebuah negara.

Israel bukanlah sebuah negara. Negara yang tiada keamanan bukanlah sebuah negara. Ianya lebih kepada tempat sementara “berkubu”.

Siapa yg berani katakan Palestin adalah negara yg lemah???
Negara dan orang2 Palestin adalah tidak lemah. Orang Islam yg terkuat di dunia ini bukan drpd negara Malaysia, bukan daripada negara Indonesia dan bukan juga daripada negara arab yg lainnya. Tetapi orang Islam yg terkuat sekali di dunia di kalangan orang-orang Islam itu sendiri adalah Orang-orang Palestin.

Sehingga ke saat ini Allah SWT masih memberikan kekuatan daripada segi fikiran, rohani dan fizikal kpd org-org Palestin. Sehingga ke saat ini mereka tidak tunduk kepada penceroboh-penceroboh bangsa Yahudi, walau ditekan sekuat mana pun. Walau bayi, ibu, wanita menjadi taruhan. Mereka tidak mengalah. Sudah berapa lama mereka di tekan oleh Yahudi?? Sejak daripada tahun 1947 lagi mereka terus ditekan hingga ke tahun 2009 ini. Mereka masih bertahan. Sebab itu mereka kuat dan hebat dikalangan orang2 Islam.

Maka benarlah firman Allah SWT, bahawa orang-orang Yahudi tidak akan memiliki sebuah negara. Orang-orang yahudi sebenarnya sedang menuju kepada jalan kehancuran dan bukan ke jalan pembetukan sebuah negara. Kekuasaan dan kekuatan mereka tidak setanding semangant juang rakyat Palestin. Mereka akan terhapus dan tewas seperti yang dijanjikan oleh Allah SWT.

Hanya waktu yg akan ditentukan oleh Allah SWT. Dunia ini sudah terlalu tua untuk manusia membuat kerosakan dan kekufuran kepada Allah SWT.

 

Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com